Monday, December 16, 2013

continue story


Assalamualaikum pembaca...
hari nie nak post entry sambungan dari entry yang lepas....
kan saya ada cakap pasal dinner company kan entry yang lepas..
haaaa....nie yang nak story-mory nieee...
dinner nye minggu lepas... 10hb December 2013...bersamaan hari Selasa...
working dayssss....so ceritanya begini...
pagi tu kerja macam biasa....semua orang busy dengan meeting lah...documentation lah...surat menyurat lah...
busy...busy...busy.....zzzzz......
sampai ke tengahari....waktu lunch....saya pergi lunch bertiga jeee...
dua orang bos and me...kat kedai mamak alif....
orang lain tak nak makan lah konon nya sebab malam kan ada dinner...
so simpan perot katenyeeeeee... -_-
me? nak simpan perot? sorry lah wei....gua kerja perah tenaga...musti lah lapar cerita nya...
dinner tu dinner punya cerita lah...hidop kene makan...haaaa gituuu!
plus siapa yang kenal saya, kuantiti makanan yang saya ambil tak banyak...tapi!
BERULANG! XD
okay...sampai ke petang...semua orang busy...tak ada sape pon tanya pasal dinner...
masing-masing busy atau buat-buat busy...hahahahaha...XD
terasa macam masing-masing malas nak pergi dinner...
senyap....sunyi...sepi....busy dengan kerja...
kehulu kehilir....busy...busyy... **can you imagine??? XD
ada lah sorang dua yang berbunyi..."bila nya nak pegi nieeee.."
saya? senyap...sebab? sebab kalau semua tak pergi how come saya nak pergi...
sebab tak tahu jalan nak ke Hotel Royal Kuala Lumpur tu... -_-
sampai lah pukul 5 petang...
baru lah semua orang macam baru sedar dari tidur (kesibukan kerja) masing-masing...wahhh!!
siap-siap nak pergi dinner company kate nyaaaa....
bukan siap apa pon...solat and berkumpul....sebab nak pergi naik train... =D
okay-okay...you all kene pay attention kat perjalanan kami...sebab nye?
ADVENTURES!
kami naik KTM dari Setia Jaya sampai ke KL Sentral....after that tukar train...
planning nak naik terus ke Bukit Bintang...sekali salah beli tiket.... -_-
nak lah LRT turun kat Hang Tuah...hah! dah tu tukar train lagi...ntah berhenti kat mana pulak...
saya pon dah lupa..sebab banyak sangat tukar train...dengan sesak! ramai orang!
berhimpit...menyelit...mencelah....dengan bau masing-masing tak payah nak cerita lah kan...
bertolak dari office pukul 5...sampai Royal Hotel pukul 7...
sampai hotel...pancit derrrr....lalok...
sampai-sampai tu boleh je nak teros makan...steamboat!!!
memang macam sedap...tapi seriously, lepas berhempas pulas nak train tadi...
selera makan ku dah tertutup! memang lapar....tapi saya makan sikit je...
tak berbaloi pon bayar kan untuk saya RM55....sebab kalau ikot kiraan saya, saya makan RM 5 jeeee....
yang lain tolong ambilkan makanan and masakkan orang...
okay time nak balik pulak....pukul 9 pm...
kami antara yang terawal nak balik...konon nya takut train tak ada...malam sangat...
beli lah tiket nak ke KL Sentral balik...baget train sampai teros naik and sampai lah dentinasi...
masa dalam train saya cakap kat member, "lagi 2 stesyen je nak sampai KL Sentral..tak jauh...legaaa..."
lepas tu leka lah bersembang..mengenang perjalan pergi tadi konon nyaaa...
tetiba telinga saya tertangkap bunyi "Chow Kit"...dengan laju and pantas nya, mata tengok laluan train...
saya pon cakap kat member "Ida, kenapa Chow Kit eh? Patut nya tak ada Chow Kit"
"ye ke...salah dengar kot..." jap lagi train berhenti...signboard tulis "CHOW KIT"..
hah!! sekian terima kasih....memang kene turun sebab salah naik train....
lepas turun semua bantai gelak....tak sorang pon sedar yang kami salah naik train...
Ya Allah....dugaan....kalau tak perasan memang sampai Titiwangsa lah kami...
Saya nie memang zero lah pasal nak train...jalan Key Ell lagi lah zero...
yang tukang guide jalan boley ajak sesat jugak....hahahaha...adoi....parah..
nasib baik lepas tukar train tu..kami sampai jugak kat KL Sentral...
last train kami naik berhenti kat Setia Jaya...Thank God...kami selamat sampai...
memang perjalanan yang panjang, mencabar, kelakar....
kenangan... XD
okay lah readers..panjang pulak cerita kali nie...hahaha....thanks sebab sudi baca...

Assalamualaikum =)

No comments:

Post a Comment